Sportoló magas vérnyomása, Olvasási mód:

A sport és a vérnyomás

Mit sportoljon, akinek magas a vérnyomása? A  magas vérnyomás hipertónia  bizonyos esetekben elkerülhető. Kialakulásában számos tényező játszik szerepet, melyek közül több - így például a mozgáshiány és a túlsúly - kiküszöbölhető.

sportoló magas vérnyomása magas vérnyomás kezelése fiatal nőknél

Miért érdemes sportolni? Az edzés során ugyan a vérnyomás és a pulzus emelkedik, viszont a kitartó sportok rendszeres gyakorlása hosszú távon csökkenti a vérnyomást és a szívfrekvenciát is.

Milyen mozgásformákat ajánl leginkább a magas vérnyomásúaknak?

Ez a terhelési és a nyugalmi fázisokra egyaránt érvényes. Ez a hatás először hat-nyolc héttel az edzés megkezdése után lesz észrevehető.

Minél edzettebb egy személy, annál hamarabb visszaáll a nyugalmi pulzusa és vérnyomása a tréning után. Mivel a mozgás fokozza az anyagcserét, a szervezet több elraktározott szénhidráttól és zsírtól szabadulhat meg.

sportoló magas vérnyomása inhibitorok és blokkolók a magas vérnyomás kezelésében

Rendszeres sportolással tartósan gyorsabb anyagcserét lehet elérni, így a plusz kilók gyorsan eltűnnek. Milyen sportág az ideális? Válasszon olyan mozgásformát, ami kedvére van, mindegy, hogy gyalogol, biciklizik, táncol, úszik vagy esetleg a nordic walking mellett dönt.

Eddzen rendszeresen, hetente többször sportoló magas vérnyomása hosszú távon.

sportoló magas vérnyomása a magas vérnyomás jellemzői idős korban

Az az ideális, ha alkalmanként percet edz, olyan intenzitással, hogy a pulzus közben legfeljebb közepesen emelkedhet meg. Vagyis, ha valaki 30 éves, akkor edzés közben a pulzusa maximum lehet sportoló magas vérnyomása.

Milyen sportág az ideális?

Ilyen körülmények között szénhidrátok mellett zsírt is hasznosít a szervezet. Fontos a fokozatosság!

Az intenzív mozgás viszont megemeli a vérnyomást. Kezdhetnek-e edzésbe azok, akiknek vérnyomásproblémáik vannak?

Amennyiben még sosem sportolt, vagy hosszú ideje nem edzett, akkor csak óvatosan kezdjen hozzá! Alacsonyabb intenzitással, lassabban kezdjen, és csak fokozatosan emelje a tempót és az edzések időtartamát.

Nyugalmi állapotban átlagosan a felnőtt szív percenként szer dobban. Mikor megszületünk szer, 1- évesen szor, 7 éves korban szer, 12 évesen szívünk percenként szor dobban. Természetesen sok tényező befolyásolja a pulzusszám értékét pl. Maradjunk a sportnál: minél edzettebbek vagyunk, annál alacsonyabb a nyugalmi pulzusszám ébredéskor mért értékmivel a szív munkája az edzettséggel gazdaságosabbá válik, több vért tud egy összehúzódás alatt a keringésbe juttatni.

Eleinte elegendő napi 15 perc gyors séta. Később fokozhatja a tempót, illetve növelheti az edzés időtartamát.

Ezeket az edzésformák válasszák azok, akiknek magas a vérnyomásuk

Ha túlságosan nagy hévvel veti bele magát a sportba, könnyen megsérülhet és alábbhagyhat kezdeti lelkesedése is. A hirtelen kezdett intenzív testedzés az izmokat és ízületeket túlterheli, ez nagy fájdalmakkal jár, és emiatt elveszítheti a motivációját.

A sport és a vérnyomás Szerző: MTI Fizikai terhelés közben a szimpatikus idegrendszer maximális aktivitása szükséges, és amikor az edzés vagy a verseny befejeződik, a szimpatikus túlsúly hirtelen eltűnik. A különböző sportokhoz remek vázizomzatra, erős csontokra, rugalmas testfelépítésre, acélos idegekre van szükség, de ez mind csak akkor juttat fel bárkit a győzelmi emelvényre, ha a mellkasban dobogó, ökölnyi izomcsomó, a szív, tökéletesen működik.

Ne várjon azonnali eredményt, legyen türelmes! Pozitív pszichés hatása is van a sportnak A rendszeres sport még a hangulatunkat is javítja, segít leküzdeni a stresszt, valamint hozzájárul a kiegyensúlyozottság eléréséhez.

sportoló magas vérnyomása gyógyítható-e a magas vérnyomásról szóló vélemény

Az edzés közben felszabaduló endorfin közvetlenül fejti ki pozitív pszichés hatását. Ha kiegyensúlyozott, és nem jön ki könnyen a sodrából, akkor a vérnyomásával is kevesebb probléma adódhat.

sportoló magas vérnyomása tünetek 3 fokú magas vérnyomás

Forrás: WEBBeteg.

Érdekeskiadványok